Friday, March 15, 2013

saya

Assalamualaikum..

hi..hi...


K. ekcelinya.. saya tidak tahu mau Post apa.. So.. Let me Intro my self.. Rasanya beLum terlambat lagi bha kn.? sebab saya baru aktivate kn balik diri ini dalam dunia berblogging..  OwkeLah.. saya Sabahan.. dan Anak ke 3 dari Sedozen adik Beradik. And  kalau di zaman budak-budak dulu cakap..
Nama Betul saya = Artini (*simple jak.*) 
Nama Samaran = tini, ar, 
Nama Manja = Nini, 
Nama pura-pura =  Tony(paling femes) noni,,einsya, komi, ayu, ani. 
o.k o.k.. semua jauh dari nama asal.. Ntahh ada story behind kot.. hahahakk
Nama Olok..=..?? Tidak perlu.. nanti dosa OLok nama Orang kan.. kan..
Saya di besarkan di sebuah bandar yang dikenali Bandar Ramai-Ramai, Sandakan,Sabah. 
Owwyeahh I Love SaBah.!
Saya di tadikakan di rumah sendiri oleh mama saya sendiri.. belajar ABC dan Alip Ba Ta jak dlu. sampai saya pandai membaca..and mengaji Al-Quran.. 
Then,. saya di sekolahkan Di Sekolah Rendah Kebangsaan Bandar Sandakan.(UPSR)
dan Di sekolahkan pulak di Sekolah Saint Michael Sandakan (PMR)
dan menduduki (SPM) di Sekolah Menengah Teknik LahadDatu Sabah.  Dan Seterusnya sayA mengakhiri Zaman sekolah saya dan Alhamdulillah saya mendapat segulung Diploma In Civil Engineering Di Politeknik KotaKinabalu.
And Now.. dalam mengharungi cabaran, Onak dan duri.. manis dan pahitnya kehidupan. Ingin diri ini mencari pengalaman agar bertambahlah ilmu Allah yang akan saya pelajari. Alhamdulillah.
Dan dalam perancangan gueh ingin mengheboh kan pada kalian semua bahawasenye.. saya bakal Menduduki Exam Safety and Health Officer apabila saya ready InsyaALLAH. Doakan saya ya..agar saya LuLus dengan cemerlang dalam Exam PAper 1 hingga 4 nanti. aaminnnn.. =) 

And dalam pada itu saya juga turut membantu mama saya dalam jual menjual.  Ya. sayang mama Ringankan lah beban orang tua dan jadilah wanita Solehah. aaminn (nasihat untuk diri sendiri sebenarnya).

I love This quote
"carilah duniamu seolah-olah engkau akan hidup selama-lamanya dan carilah akhiratmu seolah-olah engkau akan mati esok pagi" (hadis riwayat Ibnu Asahin)

Sediakan payung sebelum HUjan sayang oii.. baju Hujan pun
owkee laa tu..  Cuma Biarlah betul-betul dapat Lindungi kita.
K Lah sampai sini sajalah perkenalan antara kita.. 
Assalamualaikum 





0 comments: